Om at undervise 2018-03-09T13:07:33+00:00

”Bogen er så absolut anbefalelsesværdig. Såvel nye som garvede undervisere kan have stor glæde af denne perle af en håndsrækning til undervisere.”

Sanne Kierstein Madsen, Læsepædagogen, nr. 6, 2013.

Om at undervise – 20 skridt til at blive en bedre lærer er en værktøjsbog, der i tyve kapitler hjælper læseren til at blive en bedre, mere effektiv og mindre stresset underviser.

Bogen indeholder en række enkle, konkrete og meget anvendelige forslag til, hvordan man kan skabe positive forandringer i skolen og i livet som lærer. Den tager fat i temaer som motivation, variation i undervisningen, lærerens planlægning, videndeling og meget mere.

KØB BOGEN HER

“Endelig noget hands-on information, som er lige til at bruge i den næste undervisningslektion!”

(Nicole Jennifer Christensen, adjunkt, Falkonergårdens Gymnasium)

Se mere

“Der er virkelig gode råd og og ideer at lade sig inspirere af. Alle vil kunne hente et eller andet i bogen, som de vil kunne anvende uden større merarbejde. 5 stjerner.”

(Stig F. Sørensen, anmeldelse i “Gymnasieskolen,” juni 2014.)

Køb bogen

“En anderledes, forfriskende. uhøjtidelig, men seriøs udgivelse om undervisningspraksis.”

(Hans Christian Uth, lektørudtalelse, DBC Medier 13/01)

Se en video om bogen

Bogens indhold

Kapitler med fokus på din praksis som underviser – skridt for skridt

Det helt grundlæggende for en lærer.
Vær en lærer, der lytter.
Hold fast i din autoritet – uden at være autoritær.
Få HELE klassen til at fungere.
Det handler ikke om at råbe højt.
Få et lille skema, der sikrer stor variation.
Konkrete ideer til at komme i gang med en effektiv og enkel undervisningsmetode.
Få et helt konkret planlægningsskema til din egen undervisning.
Del din viden og kompetencer med dine kolleger – og få mere igen.
Konkrete forslag til dit arbejde med digitale læringsværktøjer.
Som lærer er du udsat – i dette skridt får du enkle forslag til at forebygge stress.
Undervisningsdifferentiering i øjenhøjde.
Innovationspædagogik, der lader sig gøre i en travl hverdag.
Sådan kommer eleverne i flow-tilstand, når du underviser.
Få eleverne på banen med enkle coaching-principper.
Konkrete tips til at motivere eleverne.
En vigtig opgave, der kan løses.
Lad eleverne se, at der er en verden uden for Danmark.
Tænk på det lange perspektiv – og husk at holde fri.
“Det var en rigtig god dag. Inspirerende og sympatisk underviser. Gode pointer og input lige til at bruge i hverdagen, step by step.”
Helle, Gladsaxe Hovedbibliotek • Deltager på kursus i undervisningsteknik
“Ole var levende, og nåede medarbejdergruppen gennem sit fremragende sprog, anekdoter og egne historier.”
Pia Gabel, skoleleder, Dalmose Skole • Tilhører ved foredrag om stress
“Ole Ditlev Nielsen har skrevet en konkret og vidunderlig bog, som er lige til at gå til.”
Sascha Jensen, Balance nr. 2, juni 2014 • Anmeldelse af ”Om at leve – 20 skridt til mere overskud og mindre stress”
“Bogen er så absolut anbefalelsesværdig. Såvel nye som garvede undervisere kan have stor glæde af denne perle af en håndsrækning til undervisere.”
Sanne Kierstein Madsen, Læsepædagogen, nr. 6, 2013 • Anmeldelse af ”Om at undervise – 20 skridt til mere overskud og mindre stress”
“Jeg fandt Ole Ditlev Nielsens kursus meget interessant og givende. Hvor andre kurser ofte har været meget teoretisk funderet, havde Ole Ditlev Nielsens kursus også en meget anvendelsesorienteret dimension. Jeg fik på kurset flere mange ideer til arbejdsformer, som jeg i dag bruger i min daglige undervisning.”
Kristian Westerdahl, adjunkt, Gefion Gymnasium • Deltager på kurset ”Forandringspædagogik”
”En oplagt udgivelse at have stående på hylden både på lærerseminarierne samt på skolebibliotekerne, hvor ikke kun nyuddannede lærere, men lærere i al almindelighed kan have gavn af bogen.”
Henrik Munch Petersen, lektørudtalelse 15/01 DBC Medier • Om ”Forandringspædagogik”
“Kurset er et perfekt afsæt for udvikling af virksomhedens egne, interne kurser, når medarbejderne har den faglige kompetence, men mangler grundlæggende viden om undervisningsmetodik.”
Dorthe Pelle Nielsen, chefkonsulent,Boligforeningen 3B • Deltager på kursus i undervisningsteknik for medarbejder/undervisere uden pædagogisk baggrund.
“… velskrevet og godt struktureret … en dejlig oplevelse … meget troværdig.”
Christina Krolmer, Folkeskolen, februar 2016 • Anmeldelse af ”Undervisningsdifferentiering – 20 skridt til at møde dine elever”
“Dejlig konkret og uden floskler. Lige til at gå til og få energi af i den daglige undervisning. Så skønt! Tak!
Line Holst Schelde, HF-centret Efterslægten • Tilhører ved foredrag
“Ole Ditlev Nielsen og Martin Lasse Hansen Sieben har med 20 skridt til bedre lærersamarbejde skrevet den bog mange lærere har ventet på … 20 skridt til bedre lærersamarbejde er en bog til den gode lærer eller lærerstuderende – og kan også anbefales til den gode leder.”
Daniel Blum, uddannelsesdirektør, Next – Uddannelse København • Anmeldelse af ”20 skridt til bedre lærersamarbejde”
“Informativt og praksisnært kursus med mange gode indspark. God energi og overbevisende kursusleder.”
Ulla Lodberg, Handelsskolen København Nord, Hillerød • Deltager på kursus om undervisningsdifferentiering

Det seneste fra bloggen

Tips, tricks og tekster om at få tid til det vigtige

Det, de andre gør

oktober 9th, 2018|

Opdateringerne på LinkedIn hvor folk triumferende meddeler, at de har fået drømmejobbet. De der posts på Facebook, hvor der er nogen, der fortæller om, hvor perfekte, smukke og