Lige som du sikkert gør det, abonnerer jeg på en hel del nyhedsbreve. Nogle er rigtig, rigtig gode, tankevækkende og inspirerende, andre er det knap så meget.

Et af dem jeg abonnerer på bliver skrevet af kommunikationschefen i en større virksomhed. Han er dygtig og meget professionel, og den slags mennesker kan man sikkert lære noget af…

I denne uge skrev han:

Man må aldrig skrive ”god sommer” i en blogpost eller i et nyhedsbrev. Det er kedeligt og generisk, og det sælger ikke din vare og bla bla bla…

Nu gør jeg det:

Jeg ønsker dig, kære læser, en rigtig god sommer!

Der er ikke noget i vejen med at være høflig, og man behøver ikke altid at gøre, som kommunikationscheferne og proceskonsulenterne siger. Solen skinner, og det føles rigtigt at skrive god sommer.

Tænk selv. Bryd reglerne. Gør det, du føler er rigtigt.

Og lige et ps…

Frem til begyndelsen af august opholder jeg mig i Sydøstasien sammen med min familie. Tekster på 20skridt.dk og i Søndagslisten skulle udkomme som vanligt, men det er muligt, at wifi i Cambodias jungle eller anden teknik svigter. Hvis du således ikke mod forventning ikke modtager en tekst den kommende måned, så ved du hvorfor.